Le Petit Bateau XL van CoCo Yachts komt naar Nederland sloepen lifestyle tenders launchboats watersport godevaert watersport business primeurs nieuws Het voor Nederland unieke jacht “Le Petit Bateau XL” is een volwaardige catamaran, gemaakt van zeewater bestendig aluminium. Met een lengte van 7.50 m en een breedte van 2.30 m een ideale boot voor de kleinere wateren, maar ook zeer geschikt voor de grotere rivieren en meren. Le Petit Bateau XL heeft het CE-C keurmerk en is geschikt voor maximaal 14 personen. Door het unieke ontwerp is Le Petit Bateau XL uitermate stabiel en makkelijk hanteerbaar. Ruim van opzet en prachtig afgewerkt met de best beschikbare materialen. Door de gelijkvloerse instap is het betreden van het jacht makkelijk, ook voor mindervaliden. Omdat het jacht volledig van aluminium is gemaakt, is het jacht onderhoudsarm. Tot in de kleinste details is over dit jacht nagedacht: een separate afsluitbare toiletruimte in een van de rompen, een ladekoelkast, prullenbakjes in de zijdeuren, een wasbakje en een wijnrek; van de banken op het voordek is eenvoudig een (zonne)bed te maken. Le Petit Bateau XL wordt standaard uitgerust met een Mercury 15 PK buitenboord motor. Indien voor snelheid gekozen wordt, kan er een grotere motor geplaatst worden van maximaal 60 PK. Diesel of elektrische voorstuwing is tevens mogelijk. De buitenboord motor wordt flexibel opgehangen in het schip, waardoor geluid en trillingen minimaal zijn. CoCo Yachts B.V. is een nieuw Nederlands ontwerpbureau, dat zich heeft gespecialiseerd in het ontwerpen van aluminium catamarans, zowel voor de plezier- als beroepsvaart. CoCo Yachts B.V. is ongeveer een jaar geleden opgericht door Henk van Herwijnen, een bekende naam in de scheepsbouw, en Mirella Colon. Inmiddels is het team al met drie ervaren scheepsbouwers uitgebreid. Enjoy the Difference. www.cocoyachts.com Outlaw ontwikkelt nieuwe offshore hull Outlaw heeft het afgelopen jaar een offshore hull ontwikkeld. Het merk heeft veel aandacht uit het buitenland gekregen, vooral vanwege de mogelijkheden om met de 999 snel op zee te kunnen varen. Na veel onderzoek heeft Outlaw gekozen voor een prachtige offshore hull versie die niet alleen snel kan varen, maar ook stabiel en wendbaar is. Rob Koenrades: “Als je namelijk niet zo vaak op zee of op het IJsselmeer vaart is een diepe V-bodem geen voordeel. Deze offshore hull is ook niet vies van een sprongetje, maar veiligheid staat hoog in ons vaandel. Daarom hebben we wat meer ‘houvast’ ingebouwd voor opvarenden tijdens het snelle varen door golven op zee. Het interieur is fraaier geworden, een beetje sjiek zelfs. We kunnen deze offshore op kort termijn leveren, denk aan 3 tot 4 maanden voor het eerste exemplaar. Daarna zelfs binnen twee maanden.” De buitenkant van de Outlaw 999 offshore is uiteindelijk boven water grotendeels het zelfde als de exemplaren die inmiddels bij De Kaag en Spakenburg rondvaren. Alleen de vaste glazen ruit, het interieur en de zwaardere stootrand wijken af. Het verschil zit dus onder water. De topsnelheid zal aanzienlijk hoger zijn. Koenrades: “Maar wat die snelheid zal zijn houden we nog even stil, als verrassing als we de boot introduceren.” De Outlaw offshore hull wordt helemaal vaarklaar compleet geleverd met een Yanmar 370 pk. De bouwer verwacht dat de prijs zal uitkomen op € 175.000,- tot € 185.000,- excl. BTW. www.outlaw.nl December 201 2 | God e v a e r t 5/6 | 47 Pagina 46
Pagina 48Voor magazines, online nieuwsbrieven en vaktijdschriften zie het Online Touch online publisher CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw sportbladen.
Godevaert december 2012 Lees publicatie 3Home